VARİKOSEL

Varikosel nedir?

Toplumda erkeklerin %10-20 gibi oranında görülen testiküler venlerin genişlemesi ve varisleşmesidir. Ergenlik döneminde başlar ve yıllar içinde ilerler.

Klinik bulgular  Testiküler bölgeden kasığa vuran ağrı, yıllar içinde testislerde küçülme ve kısırlıktır.

Varikosel tanısı  Klinik şikayetler, muayene ve Renkli Doppler USG ile tanı konur.

Varikosel tedavisi  Tedavi uzun yıllardır cerrahi oplarak yapılmakla birlikte son yıllarda anjiografik embolizasyon alternatif olarak kullanıma girmiştir. Cerrahi tedavi; hasta için daha zor, komplikasyon oranı ve başarısızlık oranı daha yüksektir. Cerrahi tedavide %30-40’lara ulaşan başarısızlık, hidrosel gelişimi, yara yeri enfeksiyonu ve iyileşme süresinin uzun olması büyük dezavantajlardır. Mikrocerahi varikoselde cerrahiye göre daha az travmatize edici bir girişim ve başarı oranı daha yüksektir. Koil embolizasyon ise cerrahiden tamamen farklı ‘minimal invaziv’ bir yöntemdir.

Anjiografik embolizasyon  Başarı oranının çok yüksek olması, herhangi bir operasyon kesisinin olmaması, hastanede yatış gerektirmemesi ve genel anestezi uygulanmaması nedeniyle varikoselde ameliyatların yerini alacak gibi gözüken, son yıllarda yaygınlaşmaya başlayan bir tedavidir.

Teknik  Varikoselde anjiografik embolizasyon işlemi, deneyimli ekiplerle, hasta için son derece kolay ve konforlu bir yöntemdir.  Kasık bölgesinden lokal anestezi yardımıyla toplar damara girildikten sonra gerekli ekipmanla bozuk olan testiküler toplar damara ulaşılıp, damar özel maddelerle (koil) kateter aracılığıyla kapatılır. İşlem toplardamar anjiyosu olduğundan (atardamar değil) ağrısız ve konforludur. İşlem süresi ortalama 30-45 dakika olup işlem sırasında ağrı yoktur, hasta tamamen uyanıktır ve hastanede kalma gerektirmez.