Güncel Sorular

Sorularınıza aşağıdan cevap bulabilirsiniz.!

• Varis nedir?

Varis vücudumuzda cilt altındaki normal toplardamarların kalınlaşıp, büküntülü hal alarak kötü bir görünüm oluşturmasıdır.

• Varis Bulguları Nelerdir?

• Varis neden oluşur?

Varis oluşumunda genetik faktörler, kadın olmak, yaş ve sürekli ayakta kalmak en büyük etkenlerdir.

• Varis tedavisi nasıl yapılır ?

Önce varise neden olan ana toplardamarın kapatılması (işlem süresi 5 dakika) ikinci olarak; deri altındaki genişlemiş yeşil damarların köpükle doldurulması (işlem süresi 5-10 dakika) ve en son; ciltteki ince kısmı, damarların lazerle yok edilmesi (süre 10 dakika) şeklindedir. Ağrısız ve cerrahi işlem yoktur. Kişi işlemden hemen sonra günlük yaşamına dönebilir.

• Biogule Yöntemi İle Damar Kapatma Tedavisi Nedir?

• Lazer ve AREF Yöntemi İle Damar Kapatma Tedavisi Nedir?

• Köpük Tedavisi Nedir?

• Varis tedavisi sonrası ne yapılması gerekir ?

Bioglue (yapıştırıcı) işlemi sonrası sıkı varis çorabı sıkı varis çorabı giyilerek 1 haftalık antihistaminik (anti alerjik) tablet ve 1 haftalık basit bir ağrı kesici tedavisi. Hasta aynı gün günlük rutinine dönebilir.

Lazer ablasyon işlemi sonrası 1 haftalık ağrı kesici ve cilt üzerine uygulanacak yara iyileşmesini hızlandırıcı krem. Hasta aynı gün hastaneden çıkarak evinde 1-2 günlük istirahat yapmalıdır.

• Varis Hastalığı Tedavi Edilmezse Ne Olur ?

• Varikosel nedir?

Erkeklerde %10-%20 oranında görülen testiküler venlerin genişlemesi ve varisleşmesiyle ortaya çıkan varikosel hastalığıdır. Erkeklerde kısırlığa sebep olabilmektedir.

• Varikosel tedavisi nasıl yapılır ?

Varikoselde anjiografik embolizasyon işlemi, deneyimli ekipler tarafından yapıldığında, hasta için son derece kolay ve konforlu bir yöntemdir. Kasık bölgesinden lokal anestezi yardımıyla toplar damara girildikten sonra gerekli ekipmanla bozuk olan testiküler toplar damara ulaşılıp, damar özel maddelerle kateter aracılığıyla kapatılır. İşlem toplardamar anjiosu olduğundan ağrısız ve konforludur. İşlem süresi ortalama 45 dakika olup işlem sırasında ağrı yoktur, hasta tamamen uyanıktır ve hastanede kalma gerektirmez. Embolizasyondan sonra sperm sayılarında ve kalitesinde artış, ağrı ve şikayetlerde düzelme olur.

• Pelvik Konjesyon Sendromu belirtileri nelerdir ?

Kadınların yaklaşık %10’unda görülen, 6 aydan uzun süren, günün geç saatleri veya gece artış gösteren, alt karın/kasık bölgelerinde ağrı, şişkinlik hissi, sık idrara çıkma, ağrılı cinsel ilişki gibi şikayetlerle karakterize bir iç varis hastalığıdır.

• Pelvik Konjesyon Sendorumu nedir, kimlerde görülür ?

Kadınlarda uzun süre devam eden karın alt kesimi ağrılarına kronik pelvik ağrı denmektedir. Pelvik Konjesyon Sendromu bu ağrıların en sık nedenidir. Genellikle bir veya daha fazla doğum yapmış kadınlarda görülür.

• Pelvik Konjesyon Sendromu Tedavisi Nasıl Yapılır ?

• Toplar damar tıkanıklığı nedir?

Toplar damar tıkanıklığı genel toplardamarların pıhtı ile tıkanması ve pıthının zamanla iyileşmeyip damarı daraltması, kapaklarının bozulması veya toplardamarların dokular arasında sıkışması sonucunda toplardamar kanının akmasının engellenip bacaklarda birikmesine bağlı gelişen bir hastalıktır.

• Toplar damar tıkanıklığı belirtileri nelerdir?

Toplar damar tıkanıklığı genellikle bacaklarda olur. Bu tıkanıklık deri ven trombozu ( DVT) olarak tanımlanır. Kan akımı engelleneceği için bacaklarda ani başlayan ağrı,şişlik ve morarmalara sebep olur.

• Toplar damar tıkanıklığı nelere sebep olabilir?

Erken dönemde müdahale edilmeyen toplar damar tıkanıklığı süreğenleşen varislere sebep olur. Ayrıca yine erken dönemde büyük bir pıhtı parçasının koparak akciğere gitmesiyle çok ciddi ölüm riski oluşabilir. Erken dönemde teşhis edilen toplar damar tıkanıklığı kapalı operasyonla çok başarılı bir şekilde tedavi edilmektedir. Toplumumuzda yaklaşık 500-1.000.000 arasında süreğenleşmiş toplar damar tıkanıklığı vakası olduğu düşünülmektedir.

• Atar damar tıkanıklığı nedir? (Periferik Arter Hastalığı)

Arterin Türkçe karşılığı ‘atar damar'dır. Periferik arter hastalığı damar içine doğru uzanan kabartılar sonucunda damarların daralması ve bunun sonucunda damarın beslediği bölgeye yeterince kan gidememesi durumudur.

• Periferik anjiyoplasti (damarın genişletilmesi) işlemi nedir, nasıl yapılır?

Daralmış veya tıkanmış olan periferik arterlere balon yöntemi ile girilip damar genişletilir. Anjio laboratuvarında yapılan bu işlem ile hastalar konforlu bir şekilde tedavilerini olur. Geniş kesiler atılmaksızın sadece ufak bir tel yardımı ile damara girilip işlem tamamlanır.